Medewerker in de kijker

Share

Medewerker in de kijker: Tina H.

Ondernemers ondersteunen met weloverwogen advies en meebouwen aan hun groei, dat is wat Tina drijft. Al sinds haar studies droomde ze ervan om ooit boekhoudster te zijn. Nu maakt ze deze droom waar als senior consultant en begeleidt ze met veel genoegen onze starters en stagiaires. We stellen je graag aan haar voor.

Tina H.

10 vragen voor Tina

1.   Kan je jezelf even kort voorstellen? Beschrijf je loopbaan tot op vandaag.

 Ik ben Tina Helpers, ik ben afkomstig uit Wambeek. Ik ben afgestudeerd als industrieel ingenieur en heb nog verder gestudeerd voor handelsingenieur. Voordat ik accountant werd, werkte ik als assistant controller bij Toshiba. Ik heb ook audit gedaan en tien jaar bij de bank gewerkt. Het was altijd mijn droom om boekhoudster te worden en daarom ben ik, toen nog bij Fidus, gestart als dossierbeheerder van A tot Z. Toen Fidus Fidiaz werd, zijn de taken wat herverdeeld. Nu ben ik senior consultant en beheer ik, naast een tiental dossiers van vennootschappen, alle eenmanszaken samen met Michaël.

“Het was altijd mijn droom om boekhoudster te worden.” – Tina H.

 2.   Hoe ziet jouw typische werkdag eruit?

Ik werk omwille van corona twee dagen op kantoor. Wanneer ik op kantoor ben, begeleid ik onze stagiaire Julie die vanaf september ook bij ons aan de slag gaat. Ik beantwoord haar vragen en kijk haar dossiers na. Dan help ik Michaël verder.  Ik doe dit heel graag, de medewerkers begeleiden en opleiden. Nadat ik mijn mailbox heb gecheckt, begin ik aan mijn eigen werk. Momenteel zijn het vooral afsluitingen van vennootschappen. 

3.   Waarom ben je bij Fidiaz gestart?

Er waren een aantal jobs die ik in mijn leven heel graag wou doen. Zo ontdekte ik tijdens mijn studies als handelsingenieur dat ik graag boekhouden deed. Boekhouden was ook één van mijn dromen. Ik vind het tot op vandaag nog steeds leerrijk. Onze job is ook heel variërend, de wetgeving wijzigt voortdurend. Er zijn veel verschillende vennootschappen, veel verschillende klanten… Het is heel afwisselend werk.

4.   Wat is je motivatie?

Ik probeer om alles goed te organiseren en te plannen en sterke resultaten te boeken. Ik heb nu wat meer verantwoordelijkheid gekregen en dat motiveert me. Ik vind het super om collega’s bij te staan en mijn kennis te kunnen overdragen. Het is heel fijn werken in ons team. Ik kan ook goed met ons programma Admin Consult overweg. Dat ik nog alle dagen bijleer vind ik fantastisch.

“Steven, onze director, zorgt echt voor de rust in ons team. Hij brengt het beste in ons naar boven.” – Tina H. 

5.   Hoe ervaar je het werken in het Fidiaz team?

Voordat we deel werden vanFidiaz, deden we alles zelf als dossierbeheerder, van A tot Z. Nu werken we veel meer samen. De consultant doet een stukje van het werk, de senior consultant kijkt na … Je moet meer overleggen met elkaar en meer op elkaar inspelen. We hebben in Lennik ook een hele goede director. Steven zorgt echt voor de rust in ons team. Hij brengt het beste in ons naar boven.

6.   Wat zijn de positieve eigenschappen van jouw functie?

Ik houd van de verantwoordelijkheid die ik gekregen heb. Starters begeleiden doe ik enorm graag. Ook dat ik blijf bijleren en de mogelijkheid heb om nog verder door te groeien naar supervisor vind ik positief. Daarnaast is het fijn dat we glijdende uren hebben. De dagen zijn zo gevarieerd en dan is het aangenaam om te bepalen wanneer je wat langer werkt en wanneer niet.

7.   Hoe draag jij bij aan het succes van de klanten?

Ik werk voornamelijk op de eenmanszaken. Ook zij zijn belangrijke klanten. We volgen hen goed op, geven hen advies, bekijken hoe ze belastingen kunnen besparen… We vinden het belangrijk dat ze zich gewaardeerd voelen. Dat doen we natuurlijk ook voor vennootschappen. Het is belangrijk dat wij ons werk goed doen zodat we hen optimaal kunnen sturen en opvolgen. Elke klant is verschillend, daarom is een persoonlijke aanpak heel belangrijk. Dit is een ervaring die ik al opdeed tijdens mijn job  bij de bank.

Elke klant is verschillend, daarom is een persoonlijke aanpak heel belangrijk.” – Tina H.

8.   Heb jij een ‘specialiteit’ in het team? Waarvoor kunnen collega’s en klanten sowieso bij jou terecht? 

Je kan bij mij terecht voor alle vragen over Admin Consult en DMS.. Ik ben ook goed in het administratieve gedeelte: het aanmaken van volmachten, UBO-register … Ik ben ook aangesteld als key user voor Yuki, maar daar moet ik nog veel over leren. Maar eigenlijk kan je bij mij terecht voor alles, als ik zelf het antwoord niet weet, gaan we samen op zoek en stuur ik je in de goede richting.

9.   Hoe zou je je persoonlijkheid omschrijven? 

Ik ben gedreven, leergierig, behulpzaam en vriendelijk. Misschien ben ik ook een tikkeltje dominant (lacht). Ik ben een heel open persoon en sta wel wat meer op de voorgrond in ons kantoor. Ik ben ook altijd te vinden voor een leuke babbel. Er wordt bij ons ook heel veel gelachen!

10. Waar zie je jezelf binnen vijf jaar? Hoe zou jij graag willen groeien in je job? 

Ik zou heel graag supervisor worden. Ik houd van de verantwoordelijkheid. Het contact met de klant is ook anders als supervisor. Je kan diepgaande gesprekken voeren en heel gericht adviseren. Daarnaast zou ik heel graag de senior consultants begeleiden.  

Doe je zaak groeien. 

Al meer dan 48 jaar lang begeleidt en adviseert BlueGround bedrijven en ondernemers op het vlak van boekhouding en fiscaliteit. Kom nu te weten hoe wij jouw zaak versterken.

Plan een afspraak